Monday, December 24, 2012

9 RUMAH YANG PALING PELIK DI DUNIA Part 1

Awsome !! Berikut adalah antara rumah-rumah yang dipercayai paling pelik di dunia



#9.
 Rumah Super Kecik
Via CNN
Di miliki oleh Fyuhito Mariya yang telah membeli 30 meter persegi tempat parking untuk dijadikan rumah 3-tingkat idamannya.wau..sungguh kreatif!!! desakkan akibat kos idup di jepun yang terlalu tinggi.

Via Dornob.com
Well, hello there, tiny sardine people!



#8.

Rumah aras hidung
Via Wikipedia
Teletak di sungai St. Lawrence antara Canada dan America .Dibina pada 1950-an. Menjadi tarikkan utama pelancong yang datang ke Kanada.


Via Life


#7.

Rumah di celah batu
Terletak di  Nas Montanhas de Fafe, Portugal dan dibina pada tahun 1974. Dilengkapi turbin angin tetapi masih tiada kelengkapan api dan air yang secukupnya apabila diperlukan. Mungkin tiada CF.wakakaka!


Nothing says prehistoric like blast-proof shielding.



#6.
 Rumah Hobbit yang Moden
+Share #6
Terletak di Switzerland, berdekatan  the famed Vals thermal baths.Memang di reka khas untuk mengelakkan dari mengacau persekitaran.Di katakan hanya boleh dimasuki melalui laluan rahsia.jeng jeng jeng!


#5.

Rumah kedap Zombi kg.Pisang
+Share #5
Rumah ini cukup terkenal ,dikenali dengan safety house , direka untuk menghalang serangan zombie.Mempunyai ciri keselamatan yang cukup canggih. Waktu siang rumah ini bole dilihat seperti biasa dan pada waktu malam...zit zoot..ziiit.." Gerakkan Robocop" rumah ini betukar menjadi kiub hitam yang begitu kukuh dan tak rupa rumah lah!!! senang crite.




Read more: http://www.cracked.com/article_19286_9-houses-you-wont-believe-people-actually-live-in.html#ixzz2FxQaMuwP


Creadit:
http://www.cracked.com/article_19286_9-houses-you-wont-believe-people-actually-live-in.html

No comments: